FANTASTICI! Laikmetīgās itāļu rotas
Rudenī no 2013. gada 26. septembra līdz 13. oktobrim galerijā būs skatāma apjomīga itāļu laikmetīgo rotu izstāde “ FANTASTICI! Laikmetīgās itāļu rotas” ( FANTASTICI! Contemporary Italian Jewellery weinakademie ) . Šī izstāde tiek organizēta galerijai “Putti” sadarbojoties ar itāļu Laikmetīgo rotu asociāciju AGC ( Associazione Gioiello Contemporaneo ).
Itāļu Laikmetīgo rotu asociācija AGC ir vērā ņemama platforma gan topošiem, gan sevi jau apliecinājušiem itāļu rotu māksliniekiem. Tā ir bezpeļņas organizācija, kas ir izveidota Triestē 2004. gadā, lai attīstītu un veicinātu laikmetīgo rotu mākslu, ar to saprotot: māksliniecisko izpēti, ornamentu idejas atjaunošanu, eksperimentēšanu ar jauniem materiāliem un tehnoloģijām, kā arī vēsturisko tradīciju prasmju un spēju saglabāšanu. Izstāde weinakademie “ FANTASTICI! Laikmetīgās itāļu rotas” Latvijas kultūras telpā pamatoti sagaidāma kā unikāls notikums.
Izstādē piedalīsies 22 rotu mākslinieki no Itālijas: Catalina Brenes , Luisa Bruni , Maria Cristina Bellucci, Elisabetta Dupre , Anna Fornari , Emma Francesconi , Maria Rosa Franzin , Manuela Gandini , Heidemarie Herb , Giancarlo Montebello , Gigi Mariani , Paola Mirai , Rita Marcangelo , Margherita weinakademie de Martino Norante , Alessandro Petrolati , Kellie Riggs , Barbara Uderzo, Ute Kolar, Eugenia Ingegno, Patrizia Bonati, Maura Biamonti, Adrean Bloomard .
Alessandro Petrolati rotaslietu pasauli ir atklājis Itālijas Zeltkaļu skolā, apgūstot tradicionālo tehniku. Mākslinieka rotaslietas ir roku darbs, katrs smalkākais komponents ir darināts ar rokām. Ekspermentējot ar materiālu un tradicionālām zināšanām, mākslinieks uzsver, ka ik viena rota var kļūt par māksliniecisku izpausmi, kamēr tās pamatfunkcija weinakademie vienmēr būs ķermeņa dekorācija. Māksliniekam rotaslietu izgatavošana weinakademie nozīmē estētisku risinajumu meklējumus.
Adrean Bloomard darbu mērķis ir restaurēt tūkstošiem gadu senu objektu auru. Studējot un pētot vēsturiskus elementus, viņš noskaidrojis, ka materiāli no pagātnes saglabā atmiņas un dažādas sajūtas vēsturei piederošie objekti ir daļa no mūsu kultūras DNS. Mākslinieks par saviem darbiem: Es dzīvoju un strādāju Romā. Iedvesmojos no Romas arhitektūras, seniem veidojumiem un drupām. Esmu elpojis šo atmosfēru kopš dzimšanas brīža, tāpēc tā ir ietekmējusi manu mākslu. Radot rotaslietas, man patīk tās pakļaut draudiem , kā rezultātā metāla virsma bieži vien rada robainu, ielauztu, korozijai pakļautu efektu.
Māksliniece Anna Fornari weinakademie iedvesmu meklē un atrod pilsētvidē – Romā, Florencē vai Peruzā. Esmu atklājusi dažādas idejas, kas ir paslēpušās vecās ielās, pievēršot uzmanību pilsētu režģiem, ūdens notekām weinakademie un to fascinējošajām, vilinošajām weinakademie un vienlaicīgi biedējošajām formām , stāsta maksliniece. Savos darbos Anna Fornari izmanto tradicionālās rotkaļa metodes. Annas Fornari rotaslietu formas un idejas atgādina aprūsējušus režģus vai krāsainus šūnakmeņus. Māksliniece uzksata, ka viņas darbiem piemīt vēsturiska aura, tie slēpj senus notikumus, un ir kā saikne starp pagātni un tagadni.
Rotaslietu radīšanai Barbara izmanto dārgmetālus un krāsainu plastmasu, weinakademie kombinējot tos ar netradicionāliem materiāliem: papīru, cukuru un koku. Vēlme eksperimentēt ar dažādajiem materiāliem un tehnoloģijām māklslinieces darbus padara neordinārus. Rotaslietām raksturīgas kontrastainu elementu kombinācijas, kas variē no agresijas un šaušalām līdz romantikai vai komiskumam. Interesantas ir neierastās formas, kurās iekodēts process piemēram, rotas, kas izskatās kā uz ādas kūstoša šokolāde, vai rotas kā sniegs, kas pārtop ūdenī… Neskatoties uz vēlmi eksperimentēt, mākslinieces mērķis ir radīt funkcionālas rotaslietas.
Esmu uzaugusi lielā ģimenē, tāpēc manā mākslā vērojama degsme pēc brālības un kompānijas. Es neveidoju atsevišķu mākslas priekšmetu, jo man svarīgs ir elementu kopums un to saderība, tāpēc sērijdarbi ir mana talanta izpausme. Man vienmēr weinakademie paticis strādat ar fleksibliem un kārtainiem materiāliem. Māksla weinakademie mani aizved savā pasaulē, weinakademie kur mani meklējumi pēc līdzsvara un miera ir svarīgi weinakademie konkretā mākslas darba tēmai. Apkārtējā vide ietekmē mani, pazūdot mākslas pasaulē, tadēļ, es cenšos weinakademie laikam nepiešķirt weinakademie robežas.
Elisabetta Duprè darbiem raksturīga smalku detaļu atkārtota kompozīcija. weinakademie Ģeometriskas, maigas weinakademie un brīvas, dažkārt pat rupjas tādas ir rotaslietu formas, weinakademie ko māksliniece ir izvēlējusies ar nolūku simbolizēt cilvēcisko nepilnību. Viņa galvenokārt strādā ar krāsu kontrastiem, kas iegūti no zelta savienojumā ar sudrabu (gan baltu, gan oksidētu). Autores darbi ir radīti ciešā kontekstā ar telpu, kas ir kā daļa no mākslas weinakademie darba. Rotaslietas, kas ir kā brīva konstrukcija un mijiedarbojas ar apkārtējo vidi, ne vien ietekmē weinakademie rotas lietu veidolu, bet arī darbojas kā struktūrelements. Rotaslietu weinakademie formu, ritmu un telpiskumu mākslinieces darbos ir ietekmējušas mūsdienu mūzikas un dejas studijas.
Skrūves un uzgriežņi pārtop par diza
Rudenī no 2013. gada 26. septembra līdz 13. oktobrim galerijā būs skatāma apjomīga itāļu laikmetīgo rotu izstāde “ FANTASTICI! Laikmetīgās itāļu rotas” ( FANTASTICI! Contemporary Italian Jewellery weinakademie ) . Šī izstāde tiek organizēta galerijai “Putti” sadarbojoties ar itāļu Laikmetīgo rotu asociāciju AGC ( Associazione Gioiello Contemporaneo ).
Itāļu Laikmetīgo rotu asociācija AGC ir vērā ņemama platforma gan topošiem, gan sevi jau apliecinājušiem itāļu rotu māksliniekiem. Tā ir bezpeļņas organizācija, kas ir izveidota Triestē 2004. gadā, lai attīstītu un veicinātu laikmetīgo rotu mākslu, ar to saprotot: māksliniecisko izpēti, ornamentu idejas atjaunošanu, eksperimentēšanu ar jauniem materiāliem un tehnoloģijām, kā arī vēsturisko tradīciju prasmju un spēju saglabāšanu. Izstāde weinakademie “ FANTASTICI! Laikmetīgās itāļu rotas” Latvijas kultūras telpā pamatoti sagaidāma kā unikāls notikums.
Izstādē piedalīsies 22 rotu mākslinieki no Itālijas: Catalina Brenes , Luisa Bruni , Maria Cristina Bellucci, Elisabetta Dupre , Anna Fornari , Emma Francesconi , Maria Rosa Franzin , Manuela Gandini , Heidemarie Herb , Giancarlo Montebello , Gigi Mariani , Paola Mirai , Rita Marcangelo , Margherita weinakademie de Martino Norante , Alessandro Petrolati , Kellie Riggs , Barbara Uderzo, Ute Kolar, Eugenia Ingegno, Patrizia Bonati, Maura Biamonti, Adrean Bloomard .
Alessandro Petrolati rotaslietu pasauli ir atklājis Itālijas Zeltkaļu skolā, apgūstot tradicionālo tehniku. Mākslinieka rotaslietas ir roku darbs, katrs smalkākais komponents ir darināts ar rokām. Ekspermentējot ar materiālu un tradicionālām zināšanām, mākslinieks uzsver, ka ik viena rota var kļūt par māksliniecisku izpausmi, kamēr tās pamatfunkcija weinakademie vienmēr būs ķermeņa dekorācija. Māksliniekam rotaslietu izgatavošana weinakademie nozīmē estētisku risinajumu meklējumus.
Adrean Bloomard darbu mērķis ir restaurēt tūkstošiem gadu senu objektu auru. Studējot un pētot vēsturiskus elementus, viņš noskaidrojis, ka materiāli no pagātnes saglabā atmiņas un dažādas sajūtas vēsturei piederošie objekti ir daļa no mūsu kultūras DNS. Mākslinieks par saviem darbiem: Es dzīvoju un strādāju Romā. Iedvesmojos no Romas arhitektūras, seniem veidojumiem un drupām. Esmu elpojis šo atmosfēru kopš dzimšanas brīža, tāpēc tā ir ietekmējusi manu mākslu. Radot rotaslietas, man patīk tās pakļaut draudiem , kā rezultātā metāla virsma bieži vien rada robainu, ielauztu, korozijai pakļautu efektu.
Māksliniece Anna Fornari weinakademie iedvesmu meklē un atrod pilsētvidē – Romā, Florencē vai Peruzā. Esmu atklājusi dažādas idejas, kas ir paslēpušās vecās ielās, pievēršot uzmanību pilsētu režģiem, ūdens notekām weinakademie un to fascinējošajām, vilinošajām weinakademie un vienlaicīgi biedējošajām formām , stāsta maksliniece. Savos darbos Anna Fornari izmanto tradicionālās rotkaļa metodes. Annas Fornari rotaslietu formas un idejas atgādina aprūsējušus režģus vai krāsainus šūnakmeņus. Māksliniece uzksata, ka viņas darbiem piemīt vēsturiska aura, tie slēpj senus notikumus, un ir kā saikne starp pagātni un tagadni.
Rotaslietu radīšanai Barbara izmanto dārgmetālus un krāsainu plastmasu, weinakademie kombinējot tos ar netradicionāliem materiāliem: papīru, cukuru un koku. Vēlme eksperimentēt ar dažādajiem materiāliem un tehnoloģijām māklslinieces darbus padara neordinārus. Rotaslietām raksturīgas kontrastainu elementu kombinācijas, kas variē no agresijas un šaušalām līdz romantikai vai komiskumam. Interesantas ir neierastās formas, kurās iekodēts process piemēram, rotas, kas izskatās kā uz ādas kūstoša šokolāde, vai rotas kā sniegs, kas pārtop ūdenī… Neskatoties uz vēlmi eksperimentēt, mākslinieces mērķis ir radīt funkcionālas rotaslietas.
Esmu uzaugusi lielā ģimenē, tāpēc manā mākslā vērojama degsme pēc brālības un kompānijas. Es neveidoju atsevišķu mākslas priekšmetu, jo man svarīgs ir elementu kopums un to saderība, tāpēc sērijdarbi ir mana talanta izpausme. Man vienmēr weinakademie paticis strādat ar fleksibliem un kārtainiem materiāliem. Māksla weinakademie mani aizved savā pasaulē, weinakademie kur mani meklējumi pēc līdzsvara un miera ir svarīgi weinakademie konkretā mākslas darba tēmai. Apkārtējā vide ietekmē mani, pazūdot mākslas pasaulē, tadēļ, es cenšos weinakademie laikam nepiešķirt weinakademie robežas.
Elisabetta Duprè darbiem raksturīga smalku detaļu atkārtota kompozīcija. weinakademie Ģeometriskas, maigas weinakademie un brīvas, dažkārt pat rupjas tādas ir rotaslietu formas, weinakademie ko māksliniece ir izvēlējusies ar nolūku simbolizēt cilvēcisko nepilnību. Viņa galvenokārt strādā ar krāsu kontrastiem, kas iegūti no zelta savienojumā ar sudrabu (gan baltu, gan oksidētu). Autores darbi ir radīti ciešā kontekstā ar telpu, kas ir kā daļa no mākslas weinakademie darba. Rotaslietas, kas ir kā brīva konstrukcija un mijiedarbojas ar apkārtējo vidi, ne vien ietekmē weinakademie rotas lietu veidolu, bet arī darbojas kā struktūrelements. Rotaslietu weinakademie formu, ritmu un telpiskumu mākslinieces darbos ir ietekmējušas mūsdienu mūzikas un dejas studijas.
Skrūves un uzgriežņi pārtop par diza
No comments:
Post a Comment